Uge 16+17+18




Jeg har forsømt bloggen lidt på det seneste, men der har været lidt for mange andre ting på programmet til, at jeg lige har haft tiden til at sætte mig ned og sætte skriftsprog på mine overvejelser.

Tre uger er gået, og de er gået stille og roligt. Jeg er i gang med at hente en masse timer ind med 1y, som jeg har været i markant timeunderskud med pga kurser. Det hentes stille og roligt ind, men det betyder også, at skemaet har været lidt travlt, og at der dukker en masse moduler op, som jeg ikke egentligt har planlagt med. Det nuværende forløb er lidt for kort, og jeg skal finde ud af hvad jeg skal bruge de sidste moduler til - jeg har ikke lyst til at udvide forløbet, da jeg ikke vil koge mere suppe på eventyr, så måske skal vi sætte noget værklæsning i gang. Jeg tænker, at de skal læse et værk over de sidste par uger, og at vi så sideløbende arbejder med skrivegenrer og grammatik.

Med 1p er vores American Government and Politics sat i gang. Forløbet startede op i uge 16, og i uge 17 afholdt vi en 7-modulers temadag. Forløbet fortsætter ind i tredje besøg, som er outlinet her. Det er umiddelbart et velfungerende forløb, og eleverne arbejder meget målrettet. Jeg har en god metasnak med dem for tiden, om hvorfor de skal lave det de laver, og hvad planen er, at de skal få ud af det. Det hjælper enormt meget med HF'erne, at jeg hele tiden snakker med dem på et meta-plan: Hvad skal vi bruge det her til, hvor skal det føre os hen, og hvad er målene. Det er jo en form for synlig læring uden jeg følger synlig-læring-principperne slavisk, og HF'erne responderer enormt godt på det.

I idræt har TB taget mere over, da vi er gået ind i slutspurten inden eksamen. Jeg har stået mere på sidelinjen og været mere med som hjælper, så TB har kunne arbejde mere målrettet med klassen og repetere deres emner.

Jeg er gået i gang med at planlægge min teopæd-opgave, og jeg havde en spændende snak med MR i lærerværelset om emnet, og han kom med nogle helt nye perspektiver på opgaven, som jeg slet ikke havde overvejet. Det er så fedt, at ML har et åbent arbejdsrum, istedet for at folk sætter sig ind på deres egen plads, og sidder der det meste af dagen. ML har virkelig en styrke i kollegial sparring som jeg værdsætter så højt. Det kunne de andre gymnasier jeg har arbejdet på og med lære meget af. Jeg glæder mig også til en sparring med NE og HO om opgaven på næste onsdag.

Jeg føler virkelig, at jeg er faldet på plads på ML. Jeg falder mere og mere til socialt, og fællestræninger med kolleger i styrkekælderen, regattatræninger osv betyder virkelig noget for, at det er rart at være på skolen. Jeg glæder mig til at komme på arbejde, både ift. mine elever og mine kolleger. Det er så rart, selvom det også er rart at der er en masse helligdage i den næste periode :-)









Comments

Popular Posts