Uge 14: Flex
Påskeferien er overstået, og vi er tilbage i den daglige gang på ML igen. Denne uge har stået på Flex med 1p og 1y. Det har været en speciel uge, med mulighed for at arbejde lidt ud af boxen. Med 1y har vi arbejdet med interviewspørgsmål og databehandling ifb. engelskfagets metoder (kvalitativ dataindsamling er en meget overset metode inden for engelskfaget i gymnasieregi, synes jeg), så vi har slået en masse fluer med et smæk, arbejdet med teoretisk funderede interviews (stigma), så vi både får arbejdet med engelskfagets metoder men også med karrierekompetencer. Vi mødtes hos mig, spiste fælles morgenmad og briefede, og derefter hoppede vi på cyklerne og kørte ud til SDU. Ude på SDU fik de en rundvisning på campus, derefter mødtes vi med nogle studerende, der holdt et oplæg for os. Det var overordnet rigtigt fint, og eleverne fik et indblik i hverdagen som engelsk- og amerikanske studier-studerende på SDU
Derefter skulle de studerende interviewe studerende på SDU, med udgangspunkt i, om de føler sig stigmatiserede/mobbede på SDU, om der er et stærkt socialt liv, men også om hvordan de bruger engelsk i deres hverdag, og hvor meget af deres undervisning der er på engelsk. Dagen efter har de så databehandlet, transkriberet deres interviews, og har så lavet nogle fremlæggelser. To timer blev brugt på at lave fremlæggelser færdig, og så fik de så en times undervisning i engelskfagets metoder. Torsdag i uge 15 bliver så fremlæggelser.
1p har arbejdet med sprog og grammatik, og så har vi arbejdet med idégenerering. Jeg har styret en idégenereringsproces, hvor eleverne har skulle finde ud af hvad de vil bruge de næste par moduler på i engelsktimerne. Jeg havde egentligt booket en hel dag med 1p, men jeg var ikke tilfreds med de planer jeg havde kunne nå frem til, så jeg flyttede to af timerne hen i næste flexuge. Så tager vi en hel dag sammen i uge 17 istedet for i denne uge.
Næste uge står på 3 dage med Almendidaktik 2. Det er det sidste internatkursus, og jeg glæder mig SÅ meget til at det er overstået!

Comments
Post a Comment