Ugerefleksion: Uge 9.
at rette, jeg har været til workshop, jeg har lært nye IT-systemer at kende, jeg har skrevet didaktiske overvejelser til forløb og moduler, fremlagt studietursforslag til 1y, jeg har renskrevet modulplaner, jeg har afviklet studiestøttetimer... puha. Fejlen er min egen: jeg kunne have nægtet de føromtalte puljekursustimer i sidste uge, og så havde jeg haft en hel skemafri uge til at forberede mig. Lesson f***ing learned!
Det kunne også kun lade sig gøre fordi mine timer med 3y været aflyst i denne uge, mine timer med 1y planlagde jeg for længe siden. Derudover har CB og jeg haft aftalt, at hun har afviklet timer med 2q i denne uge, så jeg har kunne få lidt pusterum. Det er dejligt med forstående kolleger :-)
Jeg blev færdig med alt forarbejdet til besøget sent i går aftes, og fik det sendt af sted i dag. Jeg føler mig meget velforberedt og klar, og er egentligt ikke nervøs eller overforberedt som sådan, men opgaverne har bare været mange i denne uge, og hvor jeg ser muligheder i FIMME-modeller og detailsekvensering af forløb og moduler, så er det også bare tidskrævende arbejde.
1p har været dejlige i den her uge. Jeg havde lavet niveaudifferentieret gruppearbejde med forskellige tekster som blev fremlagt i matrixgrupper, og eleverne gav øvelserne god feedback. Det var givtigt og dejligt at se, at eleverne lader til at få et bedre sammenhold i klassen, og især Louise trives meget bedre nu. Hun er også virkelig kommet på banen ift. at bruge sit engelsk. Meget af arbejdet med de mere udfordrede elever begynder virkelig at kaste noget af sig.
1y har også været arbejdsomme og dygtige, som de jo er. Vi har arbejdet med civil rights og Martin Luther King, men også videnskabsteori og sociologi. Det skal jeg bygge lidt ovenpå også i næste uge, tror jeg.
I næste uge er der heller ikke så meget plads i programmet. Jeg har nogle enkelte hængepartier ift. afleveringer med 1y, som lige skal afvikles, jeg skal have lavet cases til 3y, og give standpunktskommentarer til 1p. Jeg skal også have planlagt min flexdag med 1p. Måske skal de selv inddrages i beslutningsprocessen? Og så skal jeg naturligvis ind og observere TB og CB undervise, og selv undervise i 1p og 1y.
Næste uge står også på møder med NE, som også skal ind og observere timer med 1y om torsdagen.
Og så står næste uge naturligvis også på besøg :-)
Der er nok at se til, og det er jo altid en fornøjelse.

Comments
Post a Comment