Uge 5+6, engelsk + idræt.
Sikke en uge. 1p har været nærmest kronisk på tværs i den her uge, og jeg har simpelthen måtte tage et modul ud af skemaet for at tale lidt om hvordan man går til opgaver.
Eleverne havde fået 30 minutter til at løse en skriftlig opgave, og en alt for stor andel af eleverne afleverede simpelthen ingenting. Jeg endte med at gøre øvelsen om og lave det til en aflevering, så dem, der ikke havde lavet noget, kunne få fravær for det. Det hjalp, og omend ikke andet så giver det studievejlederen noget at snakke med eleven om.
Derudover fortsætter forløbet stille og roligt fremad. Det tager noget tid, men det er et ellers fint forløb med en masse gode tekster. Nu går der jo snart tre uger hvor jeg knapt ser dem, så det skal nok blive interessant om de kan huske noget som helst af det når vi går i gang igen efter vinterferien og flexugen. Her i uge 5 og 6 har jeg indført en ny, god tradition: at skrive på tavlen hvad jeg vurderer eleverne har lært/øvet i timen.
2q går fortsat fint. Jeg har haft nogle gode timer med dem, og jeg kan godt lide at være sammen med dem. Onsdag var alene, og det fungerede fint. Fredag var med CB, og det fungerede ligeledes fint.
Idræt er jo fortsat blot 3y, og her har jeg været inde og observere TB undervise i teoriundervisning. En glimrende time, og det blev klart at det med at bruge videoer og animationer kan spare både mig og eleverne for en masse arbejde. Det har jeg gjort lidt brug af I denne uge, hvor jeg har ladet 1p se nogle sjove og interessante videoer om nogle af eventyrene de læser, som en introduktion til emnet. Det fungerer så fint, og de har fuld opmærksomhed når der er en video på storskærmen.
Idræt er helt aflyst i uge 6, så der er ikke meget at tale om i denne uge, andet end at jeg skal begynde at tænke over hvad vi skal lave på besøgsdagen :-)
Næste uge er en meget tiltrængt vinterferie, og så kommer flex-ugen hvor jeg kun har puljetimer. Det glæder jeg mig til. Så får jeg planlagt besøgsdagen helt, og sendt noget ud til tilsynsførende :-)
Eleverne havde fået 30 minutter til at løse en skriftlig opgave, og en alt for stor andel af eleverne afleverede simpelthen ingenting. Jeg endte med at gøre øvelsen om og lave det til en aflevering, så dem, der ikke havde lavet noget, kunne få fravær for det. Det hjalp, og omend ikke andet så giver det studievejlederen noget at snakke med eleven om.
Derudover fortsætter forløbet stille og roligt fremad. Det tager noget tid, men det er et ellers fint forløb med en masse gode tekster. Nu går der jo snart tre uger hvor jeg knapt ser dem, så det skal nok blive interessant om de kan huske noget som helst af det når vi går i gang igen efter vinterferien og flexugen. Her i uge 5 og 6 har jeg indført en ny, god tradition: at skrive på tavlen hvad jeg vurderer eleverne har lært/øvet i timen.
2q går fortsat fint. Jeg har haft nogle gode timer med dem, og jeg kan godt lide at være sammen med dem. Onsdag var alene, og det fungerede fint. Fredag var med CB, og det fungerede ligeledes fint.
Idræt er jo fortsat blot 3y, og her har jeg været inde og observere TB undervise i teoriundervisning. En glimrende time, og det blev klart at det med at bruge videoer og animationer kan spare både mig og eleverne for en masse arbejde. Det har jeg gjort lidt brug af I denne uge, hvor jeg har ladet 1p se nogle sjove og interessante videoer om nogle af eventyrene de læser, som en introduktion til emnet. Det fungerer så fint, og de har fuld opmærksomhed når der er en video på storskærmen.
Idræt er helt aflyst i uge 6, så der er ikke meget at tale om i denne uge, andet end at jeg skal begynde at tænke over hvad vi skal lave på besøgsdagen :-)
Næste uge er en meget tiltrængt vinterferie, og så kommer flex-ugen hvor jeg kun har puljetimer. Det glæder jeg mig til. Så får jeg planlagt besøgsdagen helt, og sendt noget ud til tilsynsførende :-)
Comments
Post a Comment