Uge 3
Uge 3 har været en relativt kort uge på ML, og nogle ellers glimrende dage i Kolding.
Mandag stod på to idrætstimer, hvor jeg observerede TB undervise. Det var en fin time, og 3y arbejdede fint med teksten. Det var den diametrale modsætningen til min tilgang fra ugen inden, hvor Thomas lod eleverne bearbejde teksten helt selv med et opgaveark. Det fungerede glimrende, og jeg har noteret mig, at det er en måde at bearbejde tekster på med eleverne: at gå helt væk fra klassegennemgang, men at lade dem arbejde med stoffet selv. Det lader sig især godt gøre på 3g b/a-niveau, da eleverne også forventes at have en del autonomi, så det er vigtigt at huske at TB er et sted med 3y, hvor stilladset i høj grad er pillet væk, og de er selvkørende. Jeg skal passe på ikke at komme til at undevurdere dem, men huske at de er selvstændige og relativt tæt på deres eksamen.
Tirsdag stod på 1p engelsk med besøg fra TJ samt MUS. Det var også en fin time, og vi arbejdede videre med vores eventyr. Den stod på Jack og Bønnestagen. Her er virkelig et emne hvor de svageste kan være med, men de stærkeste har svært ved at finde egentlige udfodringer. Jeg skal lige tænke lidt over, hvordan jeg didaktiserer fagmaterialet så det også tiltaler de lidt stærkere elever. MUS gik overordnet fint, Rektor er godt selskab, og vi talte lidt om dette og hint.
Onsdag var det så af sted til Kolding, til fagenes samspil. Et overordnet glimrende emne, og det var interessant at tænke tværfaglighed og at få kortlagt de forskellige typer fagligt samspil på forskellige niveauer. Jeg glæder mig til selv at komme i gang med det nye SRP-arbejde, og jeg synes der er et enormt potentiale i den nye prøveform. Det glæder jeg mig til!
Comments
Post a Comment