Idræt, uge 38 (flex)
Uge 38 er overstået i morgen, og jeg har i denne uge slet ikke haft idrætsundervisning. Det hra været godt for min krop, da mit knæ har det bedre, men jeg synes til gengæld at det er længe siden jeg har været i andre rum end klasselokalet, og jeg glæder mig til at arbejde mere med kroppen som materiale.
Denne uge har til gengæld været propfyldt med forberedelse til Fagdidaktisk kursus i idræt. Pensum på cirka 175 sider er ved at være tygget igennem, og jeg har løst en masse opgaver der har været opgivet i dokumentet her. Det har bl.a. været overblik i styredokumenter samt overblik over idrætsfaggruppens tilgang til samarbejde. Det er nederst i dokumentet. For at spare tid har jeg ikke prioriteret alle spørgsmål lige højt - jeg har ikke svaret på spørgsmål omkring HTX og idræt B, da jeg ikke har de fag lige nu, men jeg forstår princippet i at kunne scanne igennem styredokumenter for at spare fagkonsulentens tid.
Der ud over har jeg skulle filme idrætsundervisning og medbringe det til kurset. Alt i alt har jeg selv undervist tre gange i idræt + moserunden, og fokus har simpelthen været et andet sted, så jeg har ikke fået filmet undervisning på ML. Derfor har jeg tænkt mig at medbringe videoen fra AD1 som kildemateriale til case-analyse. Den er her:
Denne uge har til gengæld været propfyldt med forberedelse til Fagdidaktisk kursus i idræt. Pensum på cirka 175 sider er ved at være tygget igennem, og jeg har løst en masse opgaver der har været opgivet i dokumentet her. Det har bl.a. været overblik i styredokumenter samt overblik over idrætsfaggruppens tilgang til samarbejde. Det er nederst i dokumentet. For at spare tid har jeg ikke prioriteret alle spørgsmål lige højt - jeg har ikke svaret på spørgsmål omkring HTX og idræt B, da jeg ikke har de fag lige nu, men jeg forstår princippet i at kunne scanne igennem styredokumenter for at spare fagkonsulentens tid.
Der ud over har jeg skulle filme idrætsundervisning og medbringe det til kurset. Alt i alt har jeg selv undervist tre gange i idræt + moserunden, og fokus har simpelthen været et andet sted, så jeg har ikke fået filmet undervisning på ML. Derfor har jeg tænkt mig at medbringe videoen fra AD1 som kildemateriale til case-analyse. Den er her:
Jeg har fået flyttet mine timer fra tirsdag til fredag, og jeg har derfor mulighed for at arbejde hjemmefra tirsdag, så jeg kan få forberedt det sidste. Jeg skal have pakket tasker med alskens idrætsudstyr og have læst de sidste tekster inden kurset.
Comments
Post a Comment